Webontwerp

Muninn Media heeft voor veel verschillende bedrijven gewerkt aan het ontwerpen van hun website. Hierbij waren wij verantwoordelijk voor het ontwerpen van de website, maar ook voor het schrijven van de webteksten. Het is bij Muninn Media ook mogelijk om de foto’s en video’s voor op de website te laten maken. Wij verzorgen dus alle facetten van webdesign, zodat uw zo snel mogelijk op de digitale kaart kan worden gezet!

Hieronder hebben wij een aantal van onze spraakmakende opdrachtgevers uitgelicht. Klik op één van de knoppen of scroll naar beneden om je te laten inspireren!

Gebruikte lettertypes:

Saira

ANTONIO

Markus Blunder:

Filmregisseur

Markus Blunder is een gerenommeerde Hollywoodregisseur en filmmaker die bekend staat om zijn boeiende visuals en genuanceerde karakterportretten. In de jaren 90 was Markus verantwoordelijk voor vele prijswinnende muziekvideo’s, waarbij hij samenwerkte met artiesten als ‘The Gipsy Kings’, ‘Shania Twain’ en ‘Metallica’. Rond 2000 maakte Markus de overstap naar commerciële filmproductie en werd hij al snel geprezen als een van de opkomende sterren in deze industrie. Markus Blunder werkt op dit moment aan zijn portfolio als regisseur voor speelfims. Zijn debuutfilm ‘Autumn Blood’, onder andere te zien op Amazon Prime en op Netflix (US), ontving veel lof en won de prijs voor ‘Beste Film’ op de filmfestivals van San Diego en Hollywood. 

Om zijn uitstraling als filmmaker, fotograaf en regisseur in de moderne (digitale) wereld te voorzien van nieuw elan, kregen wij van Markus de opdracht om zijn website volledig opnieuw te ontwerpen. Hierbij wilde hij graag dat er gebruik werd gemaakt van een donker template, om de kleuren in zijn filmportfolio eruit te laten springen.

Binnen Bij Musea:

Digitale productontwikkelaar

Binnen Bij Musea houdt zich bezig met het ontwikkelen van digitale producten voor de cultuursector in Nederland. De innovatieve en interactieve producten van Binnen Bij Musea zorgen onder andere voor een hoger aantal bezoekers onder de 25 jaar. 

Om de museumsector effectief online te kunnen bereiken, zocht Binnen Bij Musea een website die makkelijk in gebruik is, maar ook de technologische mogelijkheden uitstraalt. BinnenBijMusea.nl moet voornamelijk museumkenners, museumeigenaren en medewerkers van cultuurinstanties aanspreken. Daarom is er gekozen voor een degelijk en gebruikelijk ontwerp, met hier en daar wat moderne toevoegingen. Hierbij is het gebruiksgemak voor de desbetreffende doelgroep in het achterhoofd gehouden.

Gebruikte lettertypes:

Vesper Libre

Vesper Libre Bold

Gebruikte lettertypes:

Figtree

FIGTREE BOLD

MAMA Advisory Group:

Adviesbureau

MAMA Advisory Group is een internationaal adviesbureau dat zich omschrijft als ‘de brug tussen Oost en West’. Dat houdt in dat MAMA Advisory Group zich als adviseur inzet om bedrijven in Azië te verbinden met Europese ondernemingen. De roots van de oprichters van MAMA Advisory liggen in Aziatische en Europese landen, dus ook intern wordt de link tussen deze twee werelden dagelijks gelegd.

Het ontwerp van de website moet de connectie van MAMA Advisory Group tussen ‘Oost’ en ‘West’ benadrukken. Daarnaast is het belangrijk dat de website zakelijk oogt, maar desondanks ‘down to earth’ aanvoelt, aldus de communicatieafdeling van MAMA. Deze connectie is terug te zien in het kleurenpalet en in de gebruikte beelden. Het beeldmateriaal is deels aangeleverd door de opdrachtgever, deels door ons geschoten.

De Bruijn - Huis en Tuin:

Hoveniersbedrijf

In Hardinxveld-Giessendam is De Bruijn – Huis en Tuin in korte tijd gegroeid van startend hoveniersbedrijf naar een gewaardeerde onderneming in de groenvoorziening. De Bruijn – Huis en Tuin familiebedrijf is opgericht door drie broers en een goede vriend. Tegenwoordig hebben zij enkele bekwame medewerkers in dienst, die alle facetten van het tuinonderhoud en tuinaanleg beheersen. De Bruijn – Huis en Tuin is hét hoveniersbedrijf in Hardinxveld-Giessendam en omstreken!

Een website voor een hoveniersbedrijf moet natuurlijk groen uitstralen, zo vond deze opdrachtgever. Daar kunnen wij ons in vinden, dus hebben we een ontwerp gemaakt waarin verschillende tinten groen terugkomen. De knoppen en highlights hebben een zachte oranje kleur gekregen, zodat de websitebezoeker precies weet waar hij of zij op moet klikken om meer informatie te vinden. Tenslotte moest het ontwerp strak en duidelijk ogen, net als de werkwijze van De Bruijn – Huis en Tuin.

Gebruikte lettertypes:

Saira Semi Condensed

Saira Condensed

Gebruikte lettertypes:

Fenix

Fenix Bold

Beroep in de Groep:

Lesontwikkelaar basisonderwijs

Beroep in de Groep is een bedrijf dat zich richt op het basisonderwijs. Zij bieden interactieven lessen aan over beroepen, bedoeld voor groep 7 en 8. Tijdens deze lessen krijgen leerlingen praktische opdrachten die passen bij het beroep waar de les over gaat. Beroep in de Groep verwerkt koppelingen met de standaard lesstof in hun opdrachten, zodat leerlingen het nut van schoolvakken die zij krijgen beter begrijpen.

De eindgebruikers van de website zullen vooral bestaan uit docenten, ouders en schoolbestuurders. Het concept zelf is echter bedoeld voor kinderen van de leeftijd 9-12 jaar oud. De website is daarom ontworpen met speelse en felle kleuren, maar oogt alsnog zakelijk. Het feit dat het concept van ‘Beroep in de Groep’ bedoeld is voor kinderen komt hierdoor terug in de branding van de website. 

Blom Sportprijzen en Reclamemakers:
Reclamebedrijf

Blom Sportprijzen en Reclamemakers is een gewaardeerde reclamepartner van veel bedrijven in Zuid-Holland, Zeeland en Brabant. Blom Sportprijzen en Reclamemakers heeft de afgelopen jaren een trouw klantenbestand op weten te bouwen. Ook sportclubs en verenigingen weten Blom Sportprijzen en Reclamemakers vaak te vinden.

“Hou het alsjeblieft simpel, ik hoef geen website met allemaal toeters en bellen!” Duidelijke taal van de opdrachtgever, dus daar hebben we naar geluisterd. Toch kun je met eenvoud leuke dingen doen! Het logo van Blom Sportprijzen en Reclamemakers bestaat uit een bloem, dus dit element hebben we verwerkt in het keuzemenu op de homepagina. Verder had deze opdrachtgever al een huisstijl waar we rekening mee konden houden, dus het kleurenpalet konden we gemakkelijk samenstellen. Het zal voor de websitebezoekers makkelijk zijn om het gewenste promotiewerk te vinden, lang leve de eenvoud!

Gebruikte lettertypes:

Roboto

Roboto